2012. május 14., hétfő

Mézes zabpelyhes keksz

A polc mélyén pehelymixre bukkantam - közeli szav.idő lejárattal. Gondoltam hasznosítom, mielőtt tönkre menne: Találtam kedven oldalamon valami zabos keksz receptet, aminek hozzávalói megtalálhatók éppen most itthon is:
2 ek. méz,
10 dkg vaj, (helyett lehet olaj is, nekem most éppen az található itthon)
fél deci tej (helyett - kefír- sebaj),
30 dkg teljes kiörlésű búzaliszt (helyett rozslisztem van, keverem finomított liszttel),
7 dkg zabpehely (itthon vegyes gabonamix helyette - megteszi),
1 kk szódabikarbóna, ugyanannyi sütőpor,
10 dkg cukor,
1 csom. van. cukor,
és só.

Mind ezeket összekeverem, ha nem elég híg, vagy sűrű, akkor kreatívkodom ... (most mazsolám nincs itthon, a tortadarám épp az imént használtam fel a kefíres sütimhez, úgyhogy nem lesz kiegészítve a kekszem semmi különleges egyebekkel).
Megközelítőleg 180 C-os sütőbe tolom a kis halmokba lerakott gombóckákat, és a recept szerint 8 (?) percig sütöm. No, ez majd kiderül - hogy 8 perc lesz-e a 8 perc - én illat után megyek - nekem az a meghatározó. Bevált módszerem. A szimatom nem szokott csalni - sütik terén. :)
Fotót most nem vágok be, mert ami a neten található - no, azt inkább nem ... de tudom, hogy a gabonás dolgok mindig finomak, a látszat ellenére is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése