2011. augusztus 19., péntek

Aszalt paradicsom



Nagyon régóta tervezem, hogy készítek aszalt paradicsomot, és egy régebbi beef jerkys próbálkozás után biztos voltam benne, hogy a sütőben ez simán megoldható. Ráadásul a koliban lehet járatni a sütőt egész éjjel...Úgyhogy elzarándokoltam a piacra, ahol vettem 50ft/kg áron vegyes lecsónak való paradicsomot. Ami azt jelenti, hogy jó része kicsit fonnyadtka, de a kisebbik rész tökéletes, és szemrebbenés nélkül kiválogatva őket, rendkívül jó vétel:) pláne, hogy főleg az a hosszúkás-húsos lucullus volt, kitűnő az aszaláshoz!
4 kg paradicsom
sütőpapír

olívaolaj
oregano
fokhagyma

A paradicsomokat megmostam, félbevágtam, egy-egy csipet sóval meghintettem a vágott felüket, és azzal felfelé a sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Takarékon 10 órát szárítottam, kitámasztott ajtajú sütőben.

miután kihűltek, egy fokhagymagerezddel, oreganoval és olivaolajjal tiszta üvegekbe tettem őket, azokat pedig a hűtőbe.

Isssssszonyatosan finom! csak az a kár, hogy kevés...:( 4 kg paradicsomból egy chipseszacskónyi adag lett:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése