2011. augusztus 19., péntek

SAVANYÚKÁPOSZTÁS LENCSELEVES


- 1 jó nagy bögre lencse, beáztatva (80 ft)
- 2 nagy fej hagyma (45 ft)
- 3 sárgarépa (70 ft)
- 20 deka savanyú káposzta (60 ft)
- 1 kis pohár tejföl (140 ft)
- 1 ek liszt
- teáskanál morzsolt tárkony
- 5 szem feketebors
- 3 kisebb babérlevél
- tokaji borecet (a tárkonyos üveg aljáról az utolsó pár csepp, kiegészítve sima furmintecettel)

A hagymát felaprítottam, majd olajon megpároltam-megpirítottam kicsit. Ráborítottam a felkarikázott répát és a kicsit felvagdosott káposztát, azzal is pirítottam 2 percet. majd felöntöttem a megmosott lencsével és annyi vízzel, hogy olyan leveskinézetű legyen. beleszórtam a fűszereket, és sót. Mikor a lencse megpuhult, adtam hozzá az ecetet, kb 2 evőkanálnyit összesen. Mikorra a répa is megpuhult, forró vízzel kikevertem a lisztes tejfölt, és behabartam vele a levest. Megvártam, míg fortyan még egyet, majd utánízesítve, langyos kenyérrel adtam.
Valóban téli kaja, de hál'istennek nincs benne se randa füstölthúscafat, se szalonnabőrke. Így jó. Laza ebéd. Miért is téli kaja ez...?
4-5 adag, összesen 400ft körüli befektetéssel.
Jó étvágyat hozzá, savanyúságimádók!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése