2011. augusztus 19., péntek

Kukoricás cukkinilepény


Hozzávalók:
1 kg cukkini
1 tojás
zsemlemorzsa szükség szerint
1 csomag petrezselyem
1-2 cső főtt kukorica

bors
olaj a sütéshez

Elkészítés:
A cukkinit meghámoztam, lereszeltem, besóztam és állni hagytam. Közben a kukoricáról levágtam a szemeket, a petrezselymet felaprítottam. Amikor a cukkini kiengedte a levét, nagyon-nagyon alaposan kicsavartam, és innentől gyorsan kell dolgozni, ugyanis folyamatosan termeli a levet továbbra is. Beleütöttem a tojást, borsoztam, hozzáadtam a petrezselymet, a kukoricát és annyi zsemlemorzsát, hogy formálható masszát kapjak. Ezután lapos pogácsákká formáltam egy-egy tenyérnyi masszát, meghempergettem egy kis prézliben, és forró olajban - ami alatt később mérsékeltem a lángot - pirosra sütöttem a lepénykéket.
A mártogatóshoz 2 dl tejfölbe beletörtem 6-8 dkg feta sajtot, egy kanál majonézt, és simára kevertem vele.
Az egyik legjobb (és legolcsóbb) nyári kaja, amit csak ismerek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése