2011. augusztus 19., péntek

Erdélyi juhtúrós puliszka


- 1 l víz
- 20 deka kukoricadara ( nevetségesen olcsó, 20 deka 50 ftra jön ki, és 4 főnyi puliszka lesz belőle...)
- szalonna, tejföl, hagyma ízlés szerint (jó bőven tessék mérni)
- 20 deka juhtúró, jó érett (380 ft piacon)

A vizet elkezdtem forralni, és mikor gyöngyözött, apránként beleöntöttem, habverővel kevergetve, a kukoricadarát. Először hígnak fog tűnni, de baromira megdagad, később a keverése már komoly izommunka lesz. Olyan negyed órát főztem folyamatosan kevergetve a sűrű masszát, hogy tuti megfőjön rendesen. Eztán belekevertem a juhtúrót is, és formába öntöttem, és megdermesztettem.
Mikor ettük, szalonnát és annak zsírján pirított hagymát sütöttem hozzá, és tejföllel meglocsoltuk.

Valami fantasztikus. A juhtúrós puliszka ahogy olyan érett, sajtos-sós áthallású, a tejföl jó hűs, az édesre pirult hagyma és a jó kis sós, ropogós szalonna, hát istenem, valami olyan egyveleget alkot, hogy be kell szarni, kurvajó. Tényleg nem gondoltam, hogy én, aki nem szereti az ilyen parasztkajákat, ennyire lenyűgöz ez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése