2011. augusztus 26., péntek

Villámgyors almás bögresüti (Almás bögrés 2.)

hozzávalók 6 főre 

  • 2-3 db alma
  • 2-3 db tojás
  • kb. 1 púpozott tk fahéj
  • 1 bögre rétesliszt (én kb. 3 dl-es bögrét használtam)
  • 1 ugyanakkora bögre barna cukor
  • 1 cs sütőpor

elkészítés 

  1. Az almákat megmossuk, meghámozzuk, lereszeljük a reszelő legnagyobb lyukú oldalán. Annyit, hogy kb. 1 bögrényi reszelt almát kapjunk (levestül).
  2. A sütőnket bekapcsoljuk, előmelegítjük 170-175°C-ra.
  3. Egy kisebb tepsit kivajazunk, az alját megszórjuk liszttel, vagy zsemlemorzsával.
  4. A lereszelt almákat egy nagyobb keverőtálba öntjük.
  5. Az almához adjuk a tojásokat (én 3-at használok).
  6. Beleszórjuk a fahéjat.
  7. Mehet bele a liszt is (én most 1/2 bögre teljes kiőrlésű tönkölylisztből és 1/2 bögre réteslisztből készítettem).
  8. Adjuk hozzá a cukrot is (én most megvariáltam ezt is: kb. 3/4 bögre barna cukrot pótoltam ki a bögre pereméig mézzel, azt kevertem a sütibe).
  9. Végül beletesszük a sütőport és alaposan összekeverjük az egészet.
  10. A kész masszát beleöntjük a kivajazott, kilisztezett tepsibe.
  11. Kb. 40-45 percig sütjük (alsó-felső sütés), de az illata, na meg a tűpróba mindent elárul. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése